Koń jest jednym z najpopularniejszych zwierząt na świecie, świetnym przyjacielem człowieka który towarzyszy Nam od zawsze. Początkowo wierzchowce pełnił przede wszystkim zadania wojskowe oraz służyły jako pomoc w uprawianiu rolnictwa. Po rewolucji przemysłowej, wróżono im koniec popularności, jak się jednak szybko okazało nie zostały one w pełni wyparte przez swoich mechanicznych odpowiedników. Obecnie rola koni w życie człowieka uległa sporej zmianie. Obecnie rzadziej wykorzystywane są one w pracach polowych a częściej stają hobby i pasją wielu ludzi. Z roku na rok wzrasta liczba osób, które interesują się jeździectwem, coraz powszechniej dostępne są szkółki, uczące jazdy konnej. Konie często wykorzystywane są również w leczeniu chorób – hipoterapia, transmisje telewizyjne z zawodów przyciągają rzesze a rajdy konne wielu miłośników siodła. Duża popularność jeździectwa przekłada się na rynek e-commerce, gdzie coraz więcej powstaje sklepów jeździeckich w których można zaopatrzyć się w najważniejsze elementy ubiory jeźdźca.
Rozwój e-commerce w Polsce a sklepy jeździeckie
Już teraz wartość sprzedaży w polskim internecie szacowana jest kwotę ponad 40 miliardów złotych rocznie. To już bardzo dużo, ale rynek ten będzie rosnąć i żaden kataklizm nie jest w stanie zmienić tego trendu. Wartość rodzimego rynku e-commerce umieszcza nas w europejskiej czołówce pod względem sprzedaży w internecie. Polacy pokochali e-zakupy i coraz powszechniej z nich korzystają. Podobnie jak na całym świecie, najczęściej zamawiamy odzież, książki, płyty z muzyką a także gry. Według ekspertów zajmujących się e-handlem perspektywy na rok 2019 dla polskiego e-commerce są bardzo optymistyczne. Według analiz na koniec 2019 roku wartość sprzedaży przekroczy przekroczy 50 mld złotych, a w 2020 roku może osiągnąć nawet 70 mld złotych.
Co wpływa na rozwój polskiego e-commerce? Przede wszystkim rosnąca liczba osób powszechnie korzystających z internetu, wprowadzenie zakazu handlu w niedziele, popularność spersonalizowanych komunikatów reklamowych czy też poprawa atrakcyjności sklepów internetowych. Duży wpływ na przychody w e-biznesie ma również rozwój sektora mobile i większe zaufanie Polaków do zakupów przeprowadzanych za pomocą telefonów komórkowych.
Polski e-commerce to nie tylko odzież, płyty czy książki. Rozwój całej branży zachęca do powstawania nowych sklepów, z niszowych branży. Takim przykładem mogą być sklepy dla jeźdźców. Właściciele stacjonarnych sklepów z asortymentem jeździeckim dostrzegli duży potencjach sprzedaży swoich produktów w internecie. Pasjonaci jazdy konnej mogą bez problemu nabyć wszystkie niezbędne artykuły do jazdy konnej. Korzystają na tym obie strony, właściciele sklepów dla jeźdźców rozszerzają grono odbiorców a klienci otrzymują łatwiejszy dostęp do produktów.
Asortyment sklepów dla jeźdźców
Rozbudowana oferta produktowa to kluczowy czynnik sukcesu wśród sklepów internetowych. Dobre sklepy dla jeźdźców oferują produkty przeznaczone zarówno dla koni, jak i artykuły dla jeźdźców. Wśród szerokiej oferty proponowanej przez sklepy, na szczególną uwagę zasługują profesjonalne części odzieży dla jeźdźców. Prawidłowy ubrany jeździec powinien mieć ocieplane legginsy, bryczesy, kurtkę, kamizelkę do jazdy konnej oraz kaski czy toczek. Obowiązkowo powinien mieć również specjalne obuwie, ostrogi, rękawiczki jeździeckie, koszulki czy czapsy. W ofercie powinny znaleźć się również akcesoria dla koni takie jak derki, siodła, ochraniacze, owijki, wodze, wędzidła, czapraki oraz wiele innych produktów. Dobry sklep powinien mieć również w swojej ofercie artykuły do pielęgnacji końskiego ogona i grzywy jak grzebienie, szczotki, a także profesjonalne preparaty.
Spora część internetowych sklepów dla jeźdźców prowadzi również sprzedaż stacjonarną. To duże ułatwienie dla wszystkich, którzy są zainteresowani zakupem asortymentu. Mogę nie tylko obejrzeć, ale również przymierzyć rzeczy przeznaczone dla jeźdźców – klienci bardzo doceniają taką wygodę.
Jak odnieść sukces w branży?
Wykupienie domeny, hostingi, postawienie sklepu internetowego i co dalej? Samo utworzenie sklepu internetowego nie zapewni mi sukcesu. Jak więc przygotować się do prowadzenie sklepu dla jeźdźców by odnieść w nim sukces? Wymagane jest przede wszystkim doświadczenie i pasja. Jeśli dopiero zaczynamy Swoją przygodę z e-commerce warto początkowe działania zlecić profesjonalnym podmiotom, które zajmą się reklamą i promocją sklepu. Obecnie rynek handlu akcesoriami jeździeckimi jest już bardzo konkurencyjny, należy więc dobrze przemyśleć strategię marketingową by pomogła odnieść sukces. Drugim ważnym czynnikiem jest pasja. Prowadzenie tak specyficznego biznesu jak sklep dla jeźdźców wymaga dużo fachowej wiedzy o sprzedawanym asortymencie. Dodatkowym plusem będzie uprawianie jeździectwa, dzięki czemu łatwiej będzie nawiązać kontakty biznesowe, którego mogą przerodzić się w realny zysk. Oczywiście, jak w przypadku innych branży, również w tutaj należy na bieżąco śledzić branżowe trendy i pokazywać się podczas najważniejszych imprez.